niedziela, 23 czerwca 2013

Niezgodna

Skończyłam czytać godzinę temu książkę "Niezgodna" autorstwa Veronici Roth. Muszę powiedzieć wam, że jest to naprawdę bardzo dobra książka. Nie będzie to długa recenzja, bo o książce nie trzeba dużo mówić.

Może najpierw opis:
Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), Prawość (uczciwość), Serdeczność (życzliwość) to pięć frakcji, na które podzielone jest społeczeństwo zbudowane na ruinach Chicago. Każdy szesnastolatek przechodzi test predyspozycji, a potem w krwawej ceremonii musi wybrać frakcję. Ten, kto nie pasuje do żadnej, zostaje uznany za bezfrakcyjnego i wykluczony.

Ten, kto łączy cechy charakteru kilku frakcji, jest niezgodny – i musi być wyeliminowany...

Szesnastoletnia Beatrice dokonuje wyboru, który zaskoczy wszystkich, nawet ją samą. Porzuca Altruizm i swoją rodzinę, by jako Tris stać się twardą, niebezpieczną Nieustraszoną. Będzie musiała przejść brutalne szkolenie, zmierzyć się ze swoimi najgłębszymi lękami, nauczyć się ufać innym nowicjuszom i przekonać się, czy w nowym życiu, jakie wybrała, jest miejsce na miłość.
 
Ale Tris ma tajemnicę, której musi strzec przed wszystkimi, bo wie, że jej odkrycie oznacza dla niej śmierć.



Czy wam też przeszły ciareczki? (mój dobry humor jest wywołany właśnie tą książką).
Nie będę wiele mówić, po prostu książka jest genialna! Bohaterowie to marzenie, tyle różnych charakterów, którzy wspaniale ze sobą współgrają, tyle wciągającej akcji, od której nie można się oderwać, no i oczywiście cudny romans od osoby, która jest ci zupełnie obca i niebezpieczna do troskliwego chłopaka.
BOSKIE, BOSKIE, BOSKIE!
Polecam serdecznie, wspomnę tylko, że będzie film na podstawie tej oto książki już nie mogę się doczekać kiedy wpadnie w moje łapki, oraz momentu kiedy zacznę czytać drugą część. E-book już czeka na moim komputerze, ale muszę zachować trochę dystansu.
Czytajcie, nie pożałujecie.

P.S. Powiedcie mi jeśli wiecie, czego na górze okładki pisze: "Po Igrzyskach Śmkiercie przychodzi Niezgodna", bo ja nie mam zielonego pojęcia, chodzi o to, że to kolejny hit?
Margaret

2 komentarze:

  1. Kurczę, trzeba to koniecznie przeczytać!!!!
    Recenzja świetna, oby tak dalej!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo i zachęcam do przeczytania bo książka naprawdę fantastyczna. Nawet nie wiesz ile radości sprawiłeś mi tym komentarzem, w końcu to mój pierwszy komentarz, więc i za to dziękuj.
      P.S. Miłej lektury!

      Usuń