poniedziałek, 1 lipca 2013

Ukąszenie Pająka

Zaczęły się wakacje, więc mam mnóstwo czasu na czytanie książek. Pierwszą, którą przeczytałam już w piątek jest Ukąszenie Pająka autorstwa Jennifer Estep. Książka bardzo przypadła mi do gustu i od razu chciałam sięgnąć po kolejną część, niestety nie jest ona przetłumaczona na język polski, a po angielsku nie mam ochoty jej czytać.
Lektura opowiada o Gin Blanco, trzydziestolatce, która jest płatną zabójczynią, głównie znaną pod pseudonimem Pająk. Oprócz umiejętności typowych dla zabójcy posiada także moce dwóch żywiołów. Akcja zaczyna się, gdy zastaje zabity jej pośrednik, a Gin za wszelką cenę postanawia go pomścić.

Myślę, że najbardziej urzekli mnie bohaterowie książki, a zwłaszcza główna bohaterka. Twarda, silna, inteligentna. Oprócz tego oczywiście nie można zapomnieć o panu detektywie Donowan'u Caine. Romans między nimi był zupełnie odmienny niż w innych książkach i chyba to mi się tak podobało, bo czytałam sceny między nimi kilka razy.. Nie jestem tylko zadowolona z tego jak to się skończyło, zapewne w następnych częściach będzie on nieco rozwinięty, choć czytałam, że nie przetrwa. Nie wiem nie czytałam kolejnych części, więc nie będę się wypowiadać. 
Na początku strasznie odrzucał mnie to, że została domieszana tu fantastyka, lecz powoli się przyzwyczaiłam i polubiłam to. Olbrzymi, krasnoludzi, żywiołaki i inni w końcu do mnie dotarli i zajęli miejsce w moim sercu. Bardzo podobał mi się początek książki i cała ta sprawa w psychiatryku, a do dla mnie duży plus, gdyż rzadko zdarza się, że początek nie jest nudy i uciążliwy do czytania. Polubiłam także "pomagiera" Gin, czyli Finna, który zawsze mnie rozśmieszał. On i te jego teksty, które nawet czasem Gin szokowały.

Książkę polecam serdecznie tym, którzy chcą coś nieco innego niż zwykłą książkę fantastyczną. Romansu też nie ma tu za dużo, ale zawsze coś. Myślę, że przeczytam kolejne części, kiedy zostaną one przetłumaczone. Jak zwykle polecam.

Margaret



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz